Doorgaan naar hoofdcontent

Mijn tiende maand als kankerpatiënt

Donderdag was het de achtste van de maand en dat betekende dat ik alweer 10 maanden kankerpatiënt ben. De tijd gaat echt snel, want ik ga 'gewoon' al richting mijn eerste cancerversary, maar zo ver is het nog niet. Vandaag blik ik even terug op mijn tiende maand als kankerpatiënt.

Ik heb een hele goede en fijne maand gehad met vooral heel veel leuke dingen. De CT-scan en de uitslag was even spannend, maar zoals jullie kunnen hebben lezen, was deze heel goed. Deze goede uitslag gaf mij mentaal ook een boost. Mijn lichaam heeft goed gereageerd op de chemo en mijn lichaam is (eindelijk) goed aan het herstellen, anders had ik die halve marathon ook nooit kunnen uitwandelen. 

Natuurlijk heb ik afgelopen maand weer veel genoten van F&F oftewel Food & Friends/Family. Goede gesprekken voeren en veel lachen met lieve vrienden, familie en ex-collega's in combinatie met lekker eten en/of een drankje op het terras in de zon vind ik echt heel fijn. Ik ben daar zo dankbaar voor! 

Daarnaast zijn we met een groepje vrienden naar het Fable & Fantasy Festival in Emmen geweest, dit was erg leuk om eens mee te maken. Ook heb ik samen met een vriendin voor het eerst gefloat. Floaten is het gewichtloos drijven in een floatcabine met water en magnesiumsulfaat. Floaten is heel ontspannend en volgens de site heeft het heel veel voordelen. Ik vond het inderdaad heel ontspannend, maar een uur drijven in stilte vond ik ook vrij lastig. 100.000 gedachten schoten door mijn hoofd, dus volgende keer zet ik een muziekje op om mijn gedachten ook wat te kalmeren.

Wat ik ook heel bijzonder vond was dat ik samen met Marije een tattoo heb laten zetten. We hebben gekozen voor het infinity teken, omdat het staat voor oneindige vriendschap. We zijn al vriendinnen vanaf de brugklas en hebben altijd gezegd dat we samen in het bejaardenhuis zouden belanden. Waarschijnlijk gaat dat niet lukken, maar de tattoo zal ons altijd verbinden, wat er ook gebeurd.

Deze tiende maand zijn we ook weer een weekendje weg geweest en dat was echt heerlijk! Janny en Oscar zaten een week in een huisje op een vakantiepark in Otterlo en zij hadden ons voor het weekend uitgenodigd om samen Janny haar verjaardag te vieren. Het was vooral heel relaxt en onbezorgd, waar de kanker even niet bestond. Het weekendje hebben we afgesloten met een bezoek aan de Apenheul, wat ook erg leuk was.

Door al deze leuke dingen vergeet ik steeds vaker dat ik ziek ben. Of het komt omdat ik mij steeds beter ga voelen en ik de struisvogelpolitiek weer toepas. Lekker mijn kop in het zand steken en net doen of het er niet is.  Ik wil gewoon die onbezorgde zomer zonder kanker en dat lukt het beste met mijn kop in het zand. Helaas helpt dit niet altijd, want ik loop nog vaak tegen mijn grens aan of ik ga er over, zodat ik weer een dag of enkele dagen vermoeid op de bank lig. De pijn is af en toe ook nog aanwezig, maar kan er nog prima mee functioneren.

Afgelopen week had ik een afspraak met de bedrijfsarts. Normaal gesproken is dit online, maar omdat het ons laatste gesprek was, aangezien ik eind van de maand uit dienst ga, was het bij haar op kantoor. Het was wel fijn om haar eens in real life te spreken en het was een goed gesprek, maar ook confronterend. Zij had namelijk een actueel ordeel opgesteld en dit gingen we samen doornemen. Ik moest toch wel enkele tranen laten toen ze vertelde dat ze op het formulier de optie 'de werknemer kan niet werken, ook niet in de toekomst' had aangekruist. Daar gaat mijn droombaan om als docent Nederlands voor de klas te staan en ik ben dan dus ook maar met de studie gestopt. Zo stom dat die klote ziekte beetje bij beetje steeds meer van mij afpakt, maar ja, dat hoort helaas bij het kankerleven.

Nu eerst maar genieten van de vakantie en daarna ga ik wel verder kijken wat ik nog kan en wil. Misschien toch dat boek schrijven? Mijn elfde maand als kankerpatiënt staat in het teken van mijn droomreis naar Indonesië. Nog 2 weken en dan vertrekken we en ik heb er zo onwijs veel zin in! Ik zal volgende week even een blogje schrijven over de voorbereidingen en ons reisplan.

Deze tiende maand was al heel goed en het wordt alleen maar beter, want de elfde maand gaat echt geweldig worden!

Carpe Diem lieve mensen!


Reacties

  1. Fijn dat je leeft met de gedachte elke dag telt🥰 Carpe Diem lieve Nina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oneindige vriendschap, that’s for sure! Samen in het bejaardentehuis verheugde ik me altijd enorm op!
    Misschien kunnen we eens 1 of 2 nachten een kamer huren 😃😃. Kunnen we dat van onze Bucketlist afhalen! En dan gaan we genieten van de verzorging en met alle spelletjes en wandelingetjes meedoen! Super waardevol!!!

    Ga de komende weken extra extra genieten en neem ons mee op jullie prachtige droomreis!
    😘😍❤️

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 😂 hahaha ik zie ons nu al in dat bejaardentehuis zitten 😘

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Lief Verdriet

In mijn laatste blog had ik al geschreven dat ik iets had bedacht om mijzelf bezig te houden. Een leuk project dat bestaat uit meerdere dromen van mij. Ik ben druk bezig geweest om het concreet te maken en uit te werken en het eerste stapje is gezet. En dat is namelijk een eigen site, genaamd Lief Verdriet. Vanaf nu ga ik verder bloggen op Lief Verdriet. Ik heb eigenlijk grootse plannen, maar laat ik eerst maar eens klein beginnen en dat is dus bloggen over mijn dagelijkse leven als ongeneeslijk zieke mama. Het dagelijks schrijven op Polarsteps vond ik zo leuk en fijn om te doen, dus het is de bedoeling dat ik op Lief Verdriet veel ga schrijven, niet dagelijks, maar in ieder geval regelmatiger dan ik hier heb gedaan. Dus als je graag op de hoogte wilt blijven van mijn palliatieve leven, neem dan een kijkje op mijn eigen site Lief V erdriet . Liefs, Nina

Mijn elfde maand als kankerpatiënt en meer

  Op 17 juli schreef ik mijn laatste blog op deze site en daarna was het stil... Excuus hiervoor, maar in de tussentijd heb ik natuurlijk niet stil gezeten en daarom deze update. De laatste blog was namelijk net voor onze vakantie, mijn droomreis en ik had het op mijn manier daar onwijs druk mee. Ik wilde deze reis wel graag gaan vastleggen en zou jullie nog laten weten hoe en wat... en dat heb ik dus niet gedaan. Onze reis was fantastisch en bijna dagelijks heb ik dit bijgehouden via Polarsteps. Als jullie het leuk vinden om dit te lezen dan kan dat via https://www.polarsteps.com/NinaKremer1981/5284785-droomreis-indonesie Mijn elfde maand (van 8 juli tot 8 augustus) was dus een geweldige maand, aangezien ik voornamelijk op reis door Indonesië was. Gelukkig voelde ik mij ook heel goed en dat was heel fijn! Mijn conditie is nog steeds niet heel goed, maar we hebben veel gewandeld (elke dag minimaal 10.000 stappen), gezwommen, mooie tours gedaan, gehiked en ik heb ook nog een surflesje g

Mijn negende maand als kankerpatiënt

  Mijn negende maand als kankerpatiënt was een maand met een dubbel gevoel. Aan de ene kant was het een hele fijne maand. Ik heb veel qualitytime gehad met mijn gezin, familie en vrienden en zoals jullie van mij gewend zijn was dat bijna altijd in combinatie met lekker eten, drinken en als het kon ook nog lekker in het zonnetje. Ook hebben we met Hemelvaart gekampeerd in Zeeland, eigenlijk was het glamping, want we zaten in een luxe tent met echte bedden en we hadden ons eigen sanitair. Fie vond het geweldig op de camping en wil het liefst volgend jaar twee weken naar een camping... Natuurlijk heb ik ook genoten, heerlijk om even in een andere omgeving te zijn. En dan het letterlijke hoogtepunt van deze maand was de rondvlucht, waar ik ook maximaal van heb genoten. Aan de andere kant was het een wat mindere maand. Ik had gedacht dat ik nu wel weer hersteld zou zijn van de chemo en weer fitter zou zijn. Waarschijnlijk ben ik ook wel hersteld van de chemo, maar nu begint mijn lijf moeili